Član
Priprema i lakiranje automobila
1. Oprema
Pištolj sa diznom( za mene najboljom oko 1,4)
2.kompresor,crijevovo
3.brusilica kojom ćete brusiti korodirale delove karoserije ili ih sjeći.
4.slajfarica za smirglanje
2.Čišćenje
Znači prvo se svi korodirali dijelovi izbruse brusilicom sa kamenom za brušenje.To Vam je onaj deblji kamen:zatim se to mesto, kada dođete do čistog lima, pređe sa antirostom, ili ako nemate antirost , može i akumulatorska kiselina. Pazite ruke. Onda se ta kiselina posle nekog vremena opere vodom,ali ne sa previše vode. Zatim ide miniziranje osnovnom bojom u dve ruke.
3. Kitovanje
Veće rupe idu sa fiber kitom, ja koristim onaj zeleni bodijev. Ali pazite kada nanosite da ne preterate jer se on teško skida, ako nemate šlajfericu neka Vam je bog na pomoći.
Kitujete špaklom, ima da se kupi komplet od 4-5 komada po ceni od nekih 150-tak dinara. Kit spremate tako što prvo stavite na špaklu kit a onda ide učvršćivač, ona mala tubica, stavite malo učvršćivača i to dobro izmešate sa špakle na špaklu. Naučićete koliko da stavite učvršćivača u zavisnosti od temperature. Ako je toplije ide manje učvršćivača a ako je hladnije više. Učvršćivač deluje na brzinu stezanja kita.
4.Šlajfovanje
Kada ste nanijeli kit na udubljenje onda slijedi šlajfovanje. Kupite šmirglu 80 i 100.
Ako se teško šlajfuje idite na 60. Uzmite šmirglu smirdex , ona nije loša. Kit treba da se osuši da bi mogao da se šlajfuje. Tako nekoliko puta dok ne dobijete ravnu površinu. Kada ste dobili ravnu površinu onda nanesete tanak sloj kita ali sada nije onaj zeleni bodi već sa aluminijumskim bodijem (ja sam na njega navikao i sa njim najviše radim, lepo se razvlači ali je skuplji). pozeljno je cementom raditi zadnju ruku kitovanja, zato sto je mnogo laksi za obraditi, i finiji stoga je i podloga ravnija. Sa ovim drugim kitom poravnjavate i neravnine koje nisu velike, ali prethodno izbrusite ili osmirglajte boju gdje kitujete.
Kada ste sve lijepo poravnali i išlajfovali sa šmirglom 100 da nema riseva od 80-tice ide još jedno vrlo tanko kitovanje, čisto da se popune one sitne rupice nastale od šmirgle 80 i 100. To se šmirgla vodenim papirom, prva ruka 280 a druga 340 ili 360.
Znači šmirgla se tako što se na kit sipa voda i šmirglate cijela kola, kružnim malim pokretima unaprijed. Naravno prvo šmirglajte ono što ste kitovali. Nemojte da pretjerujete sa šmirglanjem na mjestima gdje je kitovano. Kad pustite ruku preko lima ako je sve dobro uradjeno treba da ne osjećate pod rukom nikakve neravnine.poslije toga predjete sprickitom mesta gde je kitovano naravno u što tanjem sloju i onda opet šmirglanje.
5. Zaštita i lakiranje
Kada ste završili sa šmirglanjem onda ide zaštita stakala i svega ostalom
sa papirnom trakom i papirom,i špricanje sa špric kitom, koji se razređuje nitro razređivačem. Ovde oprez nitro je opasan stoga nadjite neku masku. Razređujete sa nekih 10-20 posto zavisi od vremena i proizvođača. Kada ste išpricali auto sa špric kitom to se radi pištoljem, slijedi opet vodeno šmirglanje. Ako ste negde omanuli špric-kit sve pokaže.
E sada je dalji postupak zavistan od toga kojom bojom želite da farbate.
Špric kit se nanosi tako što držite rastojanje od auta za neku dužinu šake. Bitno je i da naštelujete mlaz tako da dobijete prah a ne da Vam ide kao neka linija jer će onda kit da procuri.
6.apcigovanje-smirglanje sa vodobrusnim papirom
za metalik, prije farbanja se radi 800,1000,1200
za obicne boje pretezno 800
za uspricavanje 2000
7.farbanje i priprema branika
za kitovanje se koristi fiberglas, bumper(na bazi gume), i ovi ostali,
ali ova dva su najbolja i najdugotrajnija,
za razliku od lima na plasticne dijelove ide i plastic primer, prije sprickita
8.boje
u boju ide acrylic razredjivac, i bitno je postovati
kolicinu boje ,razredjivaca, i ostalih komponenti,
ja mislim da ide u ovome omjeru: metalik na 100g baze
ide 50 g razredjivaca, onda na 100g bezbojnog ide isto 50g ucvrscivaca, i po potrebi se doda malo acrylic razredjivaca
za akrilne obicne boje ide boja , 50 g razredj, 50g ucvrscivaca, ugl znaju u ovim prodavnicama kad kupujes,
9.lakiranje
-prije pocetka lakiranja bitno je zastiti dijelove koje necemo farbati, voditi racuna kad se farba parcijalno
prah iz bezbojnog laka moze pasti na nezeljena mjesta ako se ne izvrsi odgovarajuca zastita
-onda povrsinu treba ocistiti tj.odmastiti, i odkloniti prasinu, to se radi antisilom , a moze i benzinom, sa finom krpom
sam postupak lakiranja ide u vise slojeva, za mertalik boje ide se u 2-3 sloja baze, i isto toliko bezbojnog laka,
nije greska špreci po 5 puta i jednim i drugim, naprotiv
-isto vazi za obicne boje 3x, A Ako su sa bezbojnim onda i bezb. isto 2-3 puta
NAPOMENA; ako se auto farba u garazi ili nekom sl. objektu ostaviti minimalno 24 sata da se susi,
ovaj DIY sam skinuo sa neta, malo sam ga preuredio i dodao po koju rubriku, vrlo je koristan i ukratko
objasnjava kako pripremiti citavo auto, a isto tako i dijelove karoserije i sta koristiti pri pripremi,
kome nesto nije jasno nek mi se obrati na pm, rado cu mu pomoci
1. Oprema
Pištolj sa diznom( za mene najboljom oko 1,4)
2.kompresor,crijevovo
3.brusilica kojom ćete brusiti korodirale delove karoserije ili ih sjeći.
4.slajfarica za smirglanje
2.Čišćenje
Znači prvo se svi korodirali dijelovi izbruse brusilicom sa kamenom za brušenje.To Vam je onaj deblji kamen:zatim se to mesto, kada dođete do čistog lima, pređe sa antirostom, ili ako nemate antirost , može i akumulatorska kiselina. Pazite ruke. Onda se ta kiselina posle nekog vremena opere vodom,ali ne sa previše vode. Zatim ide miniziranje osnovnom bojom u dve ruke.
3. Kitovanje
Veće rupe idu sa fiber kitom, ja koristim onaj zeleni bodijev. Ali pazite kada nanosite da ne preterate jer se on teško skida, ako nemate šlajfericu neka Vam je bog na pomoći.
Kitujete špaklom, ima da se kupi komplet od 4-5 komada po ceni od nekih 150-tak dinara. Kit spremate tako što prvo stavite na špaklu kit a onda ide učvršćivač, ona mala tubica, stavite malo učvršćivača i to dobro izmešate sa špakle na špaklu. Naučićete koliko da stavite učvršćivača u zavisnosti od temperature. Ako je toplije ide manje učvršćivača a ako je hladnije više. Učvršćivač deluje na brzinu stezanja kita.
4.Šlajfovanje
Kada ste nanijeli kit na udubljenje onda slijedi šlajfovanje. Kupite šmirglu 80 i 100.
Ako se teško šlajfuje idite na 60. Uzmite šmirglu smirdex , ona nije loša. Kit treba da se osuši da bi mogao da se šlajfuje. Tako nekoliko puta dok ne dobijete ravnu površinu. Kada ste dobili ravnu površinu onda nanesete tanak sloj kita ali sada nije onaj zeleni bodi već sa aluminijumskim bodijem (ja sam na njega navikao i sa njim najviše radim, lepo se razvlači ali je skuplji). pozeljno je cementom raditi zadnju ruku kitovanja, zato sto je mnogo laksi za obraditi, i finiji stoga je i podloga ravnija. Sa ovim drugim kitom poravnjavate i neravnine koje nisu velike, ali prethodno izbrusite ili osmirglajte boju gdje kitujete.
Kada ste sve lijepo poravnali i išlajfovali sa šmirglom 100 da nema riseva od 80-tice ide još jedno vrlo tanko kitovanje, čisto da se popune one sitne rupice nastale od šmirgle 80 i 100. To se šmirgla vodenim papirom, prva ruka 280 a druga 340 ili 360.
Znači šmirgla se tako što se na kit sipa voda i šmirglate cijela kola, kružnim malim pokretima unaprijed. Naravno prvo šmirglajte ono što ste kitovali. Nemojte da pretjerujete sa šmirglanjem na mjestima gdje je kitovano. Kad pustite ruku preko lima ako je sve dobro uradjeno treba da ne osjećate pod rukom nikakve neravnine.poslije toga predjete sprickitom mesta gde je kitovano naravno u što tanjem sloju i onda opet šmirglanje.
5. Zaštita i lakiranje
Kada ste završili sa šmirglanjem onda ide zaštita stakala i svega ostalom
sa papirnom trakom i papirom,i špricanje sa špric kitom, koji se razređuje nitro razređivačem. Ovde oprez nitro je opasan stoga nadjite neku masku. Razređujete sa nekih 10-20 posto zavisi od vremena i proizvođača. Kada ste išpricali auto sa špric kitom to se radi pištoljem, slijedi opet vodeno šmirglanje. Ako ste negde omanuli špric-kit sve pokaže.
E sada je dalji postupak zavistan od toga kojom bojom želite da farbate.
Špric kit se nanosi tako što držite rastojanje od auta za neku dužinu šake. Bitno je i da naštelujete mlaz tako da dobijete prah a ne da Vam ide kao neka linija jer će onda kit da procuri.
6.apcigovanje-smirglanje sa vodobrusnim papirom
za metalik, prije farbanja se radi 800,1000,1200
za obicne boje pretezno 800
za uspricavanje 2000
7.farbanje i priprema branika
za kitovanje se koristi fiberglas, bumper(na bazi gume), i ovi ostali,
ali ova dva su najbolja i najdugotrajnija,
za razliku od lima na plasticne dijelove ide i plastic primer, prije sprickita
8.boje
u boju ide acrylic razredjivac, i bitno je postovati
kolicinu boje ,razredjivaca, i ostalih komponenti,
ja mislim da ide u ovome omjeru: metalik na 100g baze
ide 50 g razredjivaca, onda na 100g bezbojnog ide isto 50g ucvrscivaca, i po potrebi se doda malo acrylic razredjivaca
za akrilne obicne boje ide boja , 50 g razredj, 50g ucvrscivaca, ugl znaju u ovim prodavnicama kad kupujes,
9.lakiranje
-prije pocetka lakiranja bitno je zastiti dijelove koje necemo farbati, voditi racuna kad se farba parcijalno
prah iz bezbojnog laka moze pasti na nezeljena mjesta ako se ne izvrsi odgovarajuca zastita
-onda povrsinu treba ocistiti tj.odmastiti, i odkloniti prasinu, to se radi antisilom , a moze i benzinom, sa finom krpom
sam postupak lakiranja ide u vise slojeva, za mertalik boje ide se u 2-3 sloja baze, i isto toliko bezbojnog laka,
nije greska špreci po 5 puta i jednim i drugim, naprotiv
-isto vazi za obicne boje 3x, A Ako su sa bezbojnim onda i bezb. isto 2-3 puta
NAPOMENA; ako se auto farba u garazi ili nekom sl. objektu ostaviti minimalno 24 sata da se susi,
ovaj DIY sam skinuo sa neta, malo sam ga preuredio i dodao po koju rubriku, vrlo je koristan i ukratko
objasnjava kako pripremiti citavo auto, a isto tako i dijelove karoserije i sta koristiti pri pripremi,
kome nesto nije jasno nek mi se obrati na pm, rado cu mu pomoci